TERUGBLIK: KICKSTART ACADEMY

dinsdag 17 maart 2015
Maurice Wijts
Maurice Wijts
Business Developer

Op maandag 16 maart vond de Kickstart Academy ‘Positioneren, profileren en communiceren’ plaats.

In het eerste gedeelte van de Kickstart Academy heeft Steffie Hoeijmakers van MI68 de Kickstarters bijgepraat over het goed positioneren en profileren van je onderneming, product of dienst. Wat is het onderscheidende vermogen en ziet de klant dit ook zo? In een workshop konden de Kickstarters actief met de diverse merkambities aan de slag. Wat wil een klant precies? Waar blink je als bedrijf in uit en wat doe je anders dan de concurrenten? Vragen die door middel van feedback en discussies steeds beter konden worden beantwoord.

Na het diner heeft Jeroen Kouwenberg (MI68) het stokje overgenomen van Steffie en de Kickstarters meegenomen in de wereld van communiceren. Waar moet een goede communicatie-uiting aan voldoen? Klanten krijgen voortdurend prikkels en maken keuzes op basis van die prikkels. Vanwege deze hoeveelheid aan impulsen voor klanten is het belangrijk dat je communicatie onderscheidend, origineel en opvallend is. Naast communicatie zijn een goede bedrijfsnaam, een herkenbaar logo en een pakkende slogan van belang. Een ondernemer heeft vaak een uitgesproken idee hoe dit er uit moet zien terwijl dit niet altijd matched met de doelgroep van de onderneming. Laat daarom ook andere mensen hun mening geven over je bedrijfsnaam, je logo en de slogan. Deze feedback zorgt voor een betere aansluiting op de markt en maakt je aanbod nog beter.

Wil jij je startup ook een Kickstart geven of deelnemen aan een van onze Kickstart Academies?
Neem dan contact met ons op!