Smart Mug winnaar 2de Blue Pitch

vrijdag 3 juli 2015
Maurice Wijts
Maurice Wijts
Business Developer

Gisteren hebben zes innovatieve ondernemers hun ideeën gepresenteerd tijdens de Blue Pitch.

De eerste prijs is gewonnen door Erik Janssen die samen met Ramon Geurts en Rene Bloemers van BXseven de Smart Mug hebben ontwikkeld. De Smart Mug - een slimme drinkbeker die automatisch registreert hoeveel een patiënt drinkt – wordt momenteel al getest in een verpleeghuis en een ziekenhuis. De gebruikers in de zorg zijn enthousiast aangezien de Smart Mug een aanzienlijke tijdbesparing oplevert.

De jury, bestaande uit Dick Hak (Kickstart), Tim van Rens (Kickstart), Jeroen Rondeel (Blue Engineering) en Marcel Hendriks (LIOF), vond de oplossing goed inspelen op een bestaand probleem in de zorg. “De Smart Mug is goed doordacht en wordt al in de praktijk getest. Het team vormt een mooie combinatie van ervaring in de zorg en technische kennis om de hardware en software te bouwen”, aldus de jury.

Het team achter de Smart Mug ontving uit handen van Dick Hak een Kickstart Acceleration Network Sjeck (KANS). Deze KANS biedt toegang tot het Kickstart netwerk waar kennis, middelen en expertise helpen om het idee te accelereren naar een succesvolle onderneming. Inmiddels is Kickstart ook in gesprek over de financiering van de vervolgstappen.

De tweede plaats was voor Willem Mulder. Willem heeft een nieuw systeem ontworpen voor de audio-ondersteuning in toeristische excursies (boten, bussen e.d.). Het systeem biedt een flexibele en eenvoudige user experience en is daarbij tevens financieel aantrekkelijker dan de bestaande systemen in de markt. Al twee Nederlandse en een Duitse klant hebben het systeem gekocht. Daarnaast is er ook vanuit de Verenigde Staten interesse voor het product.  Ook Willem Mulder ontving uit handen van Dick Hak een Kickstart Acceleration Network Sjeck (KANS).

De overige vier deelnemers, allen met interessante ideeën, waren nog niet ver genoeg met het uitwerken van het product of het definiëren van de markt, waardoor er nog meer tijd nodig is om tot een goede propositie en een gevalideerd business plan te komen.