Kwart miljoen seed capital voor MyHomeServices

woensdag 27 mei 2015
Tim van Rens
Tim van Rens
Business Developer

MyHomeServices heeft seed capital verkregen van de Maastrichtse investeerder J.E.D. Odekerken en de Stichting voor innovatieve bedrijven en projecten in de regio Venlo van Rabobank Venlo. De investering zal ingezet worden om de ontwikkeling van de huidige platformen te versnellen.

Eerder ontving MyHomeServices al ondersteuning vanuit het Programma voor Acceleratie voor Document Services Innovatie (PADSI) van Services Valley. Een incubator waarbij onder meer Canon-OCE en de provincie Limburg bij betrokken zijn.

MyHomeServices is een onafhankelijk Internet of Things platform ontwikkelaar die touchpoints in de customer journey verrijkt met relevante informatie en data. Hiervoor zijn drie diensten ontwikkeld: EzSave geeft een up-to-date inzicht in alle rekeningen van abonnementen en contracten. Deze dienst ontneemt de gebruiker veel administratieve handelingen. EzSave biedt inzicht dat helpt om het beste abonnement te vinden die past bij de individuele gebruiker. Op het EzSupport platform treft de gebruiker alle informatie aan over alle elektrische apparaten, zoals garantiebewijs, handleiding en reparatie adviezen. Problemen met en vragen over elektronica zijn met EzSupport in no-time opgelost. De derde dienst EzHome combineert beide delen en geeft inzicht in de totale kosten en mogelijkheden tot besparing voor het huishouden.

Deze diensten bieden consumenten overzicht en gemak door alle relevante informatie over hun apparaten en abonnementen op één plek samen te brengen. Door het aanbieden van deze diensten helpt MyHomeServices consumenten met het besparen van tijd, geld en frustraties.

De oprichter Geert Berkvens heeft jaren via Accenture voor o.a. Philips, ASML en UPC gewerkt aan voorlopers van een soortgelijk concept. Berkvens: “Iedereen wordt gek van al die bonnetjes, inlogcodes, verlopen garanties, onduidelijke rekeningen en andere data van abonnementen en apparaten. Het aantal abonnementen en apparaten zal de komende jaren alleen maar gaan toenemen, dus de chaos wordt alleen maar groter. Een gemiddeld gezin heeft nu al gauw 12 abonnementen en ruim 100 apparaten in huis. De platformen van MyHomeServices zijn hierdoor ruim 400 keer per jaar relevant per huishouden.”

 

Meer informatie over MyHomeServices: http://myhomeservices.nl/